8 Mayıs 2014 Perşembe

YA HAVVA YA LİLİTH


kederle yoğrulmuş testilerden su ver bana
sağ, ak gerdanlı keçileri, çobandan bir tas süt iste 
adıma şarkılar söyle, mutlu et beni
gel,
ıslan benimle yağmurlarda
yaz yağmuru da değil hani, sonbahar olsun
çıkalım toroslara üşüsün ellerimiz
üşüsün gözlerimiz,
sen gel buluruz bir yolunu gene ısınırız.
gel de turcele çıkalım seninle
gelişin yaz ortası olsun
zeytin toplasın analarımız,
babalarımız, bacılarımız
gözükmeyelim hiç kimseye çıkalım turcel dağına,
bana papatyalar, laleler topla
firari yaşayalım hatta, hatta eşkiya olalım seninle,
sen gel de bulur bir yolunu gene yaşarız.
peki peki, ben geleyim sana
gelirsem çıkar mıyız cudi dağına
giyeriz şal u şepik
çıkarız kutsal topraklara,
kardan adam yapar, rüzgarda dans ederiz
umut etmeyiz, hayal kurmayız, korkma
sadece bir hava alırız seninle, azıcık yaşarız
azıcık işte, şu kadarcık yaşarız seninle
o kadar.
peki peki ben geleyim sana
gelirsem çıkar mıyız cilo dağına
belki melekler alır bizi,
memleketi izler, tanrıya dua ederiz.
yakındır  duyar oradan bizi belki
adımıza yeni dünyalar yaratır 
yeni kuşlar yeni ağaçlar 
seninle ademle lilith oluruz belki
küçücük bebeklerimiz olur. 
sen analık edersin, ben babalık
sen gel de, kinden korkudan uzak tutarız onları
gelsen yeni bir ırkımız olur, taptaze
siyahisi, esmeri, sarışını, kumralı
hadi çık gel artık.
havva'ya mecbur etme beni.

A.KADİR DOĞAN





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder